آرمانشهر قرآنی

جامعه آرمانی قرآن کریم

آرمانشهر قرآنی

جامعه آرمانی قرآن کریم

سلام خوش آمدید
شهید حجه الاسلام والمسلمین عبدالعلی مزاری ره الگوی عدالتخواهی

نویسنده: سلطان علی نایبی

عالم مجاهد شهید عبدالعلی مزاری ره ، الگوی عدالت خواهی است.

قلم در وصف مقاومت و جهاد این عالم مجاهد عاجز است.

جامعه افغانستان همیشه مدیون علم همراه با معنویت این عالم مجاهد است. کسی که در عمل نشان داد به آرمانهای انسانی و دینی پایبند بوده است. آری او الگوی مناسبی برای جامعه اسلامی خصوصاً مردم افغانستان است.

ایشان همیشه از «دولت فراگیر» با در نظرداشت حقوق همه اقوام افغانستان سخن به میان می آوردند. این اندیشه اکنون که افغانستان در تحولات سیاسی قرار گرفته است بسیار کاربردی است. رمز موفقیت هر کشوری «اتحاد و همبستگی ملی» است. این اتحاد در صورتی محقق خواهد شد که «رهبران سیاسی حاکم» هم «باور» داشته باشند که «حکومت فراگیر» مفید و لازم است و هم در مقام «عمل» بدین مسأله پایبند باشند.
هیچ جامعه ای به فلاح و رستگاری نمی رسد مگر این که حاکمان آن جامعه به«عدل» و«قسط» عمل کنند.خداوند متعال در آیه 8 سوره مائده می فرماید: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ؛ ای اهل ایمان، برای خدا پایدار و استوار بوده و به عدالت و راستی و درستی گواه باشید، و البته شما را نباید عداوت گروهی بر آن دارد که از راه عدل بیرون روید، عدالت کنید که به تقوا نزدیکتر (از هر عمل) است، و از خدا بترسید، که البته خدا به هر چه می‌کنید آگاه است.
طبق آیه فوق مسلمین باید «عدالت سیاسی» را نیز مد نظر گیرند. در جامعه افغانستان نیز که جامعه ای اسلامی است ، عمل کردن طبق آیات قرآن کریم ، فرض و واجب است. و تنها با عمل به قرآن کریم است که می توانیم «جامعه اسلامی» را سربلند و مستحکم در افغانستان به پا داریم.
ومن الله التّوفیق


1400-10-4 

نظرات (۲)

  • منادیان ظهور
  • روحش شاد و راهش پر رهرو باد

  • شهیدان ولایت
  • روحش شاد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    آرمانشهر قرآنی

    آرمانشهر قرآنی
    یک شهر رؤیایی نیست
    بلکه تحقق آرمان است.
    تحقق هدفی والاست؛
    و بشر،
    هنگامی که به وحی نیازمند شد و به قرآن نیازمند شد،
    آرمان خود را در «قرآن» جستجو می کند.

    پیام های کوتاه