آرمانشهر قرآنی

جامعه آرمانی قرآن کریم

آرمانشهر قرآنی

جامعه آرمانی قرآن کریم

سلام خوش آمدید
طالبان شناسی🔺چرا جنگ علیه طالبان به نفع جمهوری اسلامی ایران نیست؟

#طالبان_شناسی_2
✍️سلطان علی نایبی



1 . گرچه ماشین جنگی جمهوری اسلامی ایران اعم از : پهباد، قدرت توپخانه ای، قدرت موشکی، فن¬-آوری های نوین نظامی مانند : جنگ الکترونیک و غیره بسیار برتر از طالبان است، اما فراموش نکنیم که آمریکا با داشتن همین امکانات از ویتنام شکست خورد. روسیه نیز در باتلاق اکراین مانده است. و خود شوروی در افغانستان با داشتن قدرت اتمی، باز هم در افغانستان شکست خورد.
2. طالبان یک نیروی ایدئولوژیک است. جنگ علیه آنان توسط کشور ثالث،سبب می شود نیروهای ایدئولوژیک داعش و غیره به سرعت از همه کشورهای مسلمان که نیروهای افراطی دارند علیه ایران به کار گرفته شود.
3. بیشترین سود را از گسترش درگیری مرزی ایران با هر کشور همسایه خصوصاً طالبان، آمریکا، اسرائیل و جبهه غرب می برد زیرا ، با انتقال نیروهای امنیتی و اطلاعاتی خویش به افغانستان، سعی در زدن خسارت بیشتری به نیروهای جمهوری اسلامی ایران خواهند کرد.
4. گسترش جنگ با طالبان، شیعیان افغانستان را تحت فشار مستقیم حکومت خواهد آورد، و شبیه قتل عام چندهزار نفری مزارشریف، حمام خونی دیگر در آنجا رخ خواهد داد.
5.  مهاجرین افغانستانی ساکن جمهوری اسلامی ایران، دچار مشکلات بسیار جدی خواهند داشت و از سوی مردم ایران، طرد خواهند شد.
6.  گروه های: منافقین، جیش الظّلم، کومله و سایر گروه های تروریستی در ایران ، فعال خواهند شد و همزمان بی حجاب ها راهپیمایی های هنجار شکن برگزار خواهند کرد که از درون  و بیرون جمهوری اسلامی، تهدید دوچندان می شود.
7. جنگ برای طالبان ثمرات بسیاری دارد:مشروعیت سیاسی خود را در جامعه اهل سنّت افغانستان تثبیت می کند. و نیز سعی در شناساندن خویش به عنوان قدرت ملی در عرصه جهانی خواهد کرد.
8.  نیروهای استشهادی و قطعه سرخ طالبان دو سال است، عملیات نکردند و تشنه شهادت اند، در شمال تاجیکستان و ... توسط روسیه حمایت می شود، با توجه به حاکمیت مذهب شیعه در ایران، بهترین گزینه نیروهای افراطی جنگ طلب طالبان، کشور ایران خواهد بود، این گروه علاقه ای به کارهای اداری و نشستن در صندلی ندارند و خود را عاشق جهاد و شهادت می دانند.
9. بهترین راه حل فعلی، نرمش قهرمانانه برگرفته از فرمایشات رهبری(زید عزه) است. الان بهترین زمان است که آقای رئیسی از قدرت دیپلماسی خویش استفاده کند. إعمال قدرت نظامی در جوار خاک خویش، تبعات منفی در آینده خواهد داشت. تهدیدات آقای رئیسی و امیرعبداللهیان در هفته گذشته، بهترین هدیه برای اسرائیل بود تا همسایه اش را علیه او تحریک به خشونت کند.
 

https://eitaa.com/jahade_tabyin_nayebi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آرمانشهر قرآنی

آرمانشهر قرآنی
یک شهر رؤیایی نیست
بلکه تحقق آرمان است.
تحقق هدفی والاست؛
و بشر،
هنگامی که به وحی نیازمند شد و به قرآن نیازمند شد،
آرمان خود را در «قرآن» جستجو می کند.

پیام های کوتاه